Cordoba - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Henk en Nel Jansen - WaarBenJij.nu Cordoba - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Henk en Nel Jansen - WaarBenJij.nu

Cordoba

Door: nel

Blijf op de hoogte en volg Henk en Nel

11 Februari 2014 | Frankrijk, Biarritz

We zijn in La Carlota, de camping waar we moeten verzamelen. Wel veel te vroeg, maar we baalden zo verschrikkelijk van de storm en regen onderweg dat we besloten om door te rijden in de hoop dat het in het zuiden beter weer zou zijn.
Zaterdagavond waren we in Santa Elena even boven Madrid, die camping stond blank.
Zondag toen we hier aankwamen was het droog, maar toen de poten van de caravan uitgedraaid waren brak er een noodweer los. Wat kan het hier ook verschrikkelijk tekeer gaan, stormen dat het deed, de caravan stond te schudden. Ook toen stond alles blank.
Gelukkig was het gisteren droog en scheen zowaar de zon. Toen zijn we opzoek gegaan naar een dakluik, in Cordoba. Er was een caravanbedrijf waar niemand een woordje Engels sprak. Wij spreken geen van vieren Spaans en zo af en toe was het echt een potje langs elkaar heen praten. Maar geen dakluik. Toen zijn we nog even de stad in gegaan, een leuke
plaats dus daar gaan we nog naar terug. Ik heb zelfs even in de zon gezeten, met jas aan natuurlijk, bij de caravan.
Vandaag zijn we in Sevilla op zoek gegaan, en zowaar... een bedrijf waar iemand Engels sprak. DUS WE HEBBEN EEN DAKLUIK. Ook zijn we de stad ingegaan. We hebben de Cathedraal van Sevilla bekeken, wat een pracht en praal, alles goud en zilver wat er blinkt. Wat wel gaaf is, dat hier overal sinaasappels aan de bomen hangen, en geen kleintjes hoor. Door de storm vallen ze af, en als je auto eronder geparkeert staat, stuiteren die
sinaasappels zo op je dak. Ik vraag me af of er wel eens een deuk van komt, het zijn echt geen kleintjes. Ze worden ook stuk gereden en daar heb je dan weer troep van. Maar bijna alle bomen in de steden hangen vol en het is een
erg vrolijk gezicht, grote oranje ballen in de bomen. Tussen de middag zijn
we tappas gaan eten, heerlijk.
We zijn ook in de Joodse wijk geweest, Nel vroeg de weg naar de Cathedraal aan een heer, hij bracht ons erheen en we kregen in de wijk tekst en uitleg.
Ook de reales Alcazares zijn we in geweest, Moorse ambachtelijkheid en
katholieke symbolen. Wat is dat mooi, ik kon er geen genoeg van krijgen. Het is een van Europa's oudste koninklijke paleizen, en als de koninklijke
familie in Sevilla is, wonen ze hier. Gelukkig was dat binnen want het was
weer gaan gieten. Nu waait het en regent het weer. Morgen als het droog is gaat Henk aan het dak beginnen, hier hebben ze een lange ladder dus dat
moet lukken.
Op deze camping zijn we aangesloten op wifi, dus
we houden jullie op de hoogte, groetjes van ons.

En voor Winni en Emma een dikke pakkert.

• 11 Februari 2014 - 22:12

Mo:

Fijn dat het weer ook nog af en toe goed is. Heerlijk al die ouderdom, geniet er maar lekker van. Eten jullie die sinasappels ook en zijn ze lekker? Succes Henk met de reparatie van het dakluik! Ik duim voor mooi weer. Veel groetjes Mo en Peet

• 12 Februari 2014 - 19:39

Edwin:

Hoi lekker dat het dak gefixd is en dat jullie nu rustig verder kunne trekken. Maar hier is het ook slecht weer MAAR NOG STEEDS GEEN WINTER? Ik denk dat we die overslaan.

• 12 Februari 2014 - 20:11

Emma:

Mooi dat het dak is gefixt xxjes terug

• 12 Februari 2014 - 20:29

Klaas En Simone:

Heu,
    Mooi dat nu alles water dicht is. Cordoba is ook erg leuk. Moet je ook gaan bekijken. Alles is daar leuk. Je heb onze foto's gezien. Wij zijn ook niet echt storm vrij hier. Het lijkt alleen maar te waaien. Heb je ook van sinaasappelen geproefd. Bij Valencia komen ze dan ook vandaan. Geniet maar van alles daar. Wij hebben er ook zo van genoten. Het eten, weer en ook de mensen.
    Groetjes
    Klaas en Simone

• 12 Februari 2014 - 21:56

Anneke Arensman:

Veel plezier hoor en geniet ervan.
    Gr Arie en Anneke