Cordoba ll - Reisverslag uit La Carlota, Spanje van Henk en Nel Jansen - WaarBenJij.nu Cordoba ll - Reisverslag uit La Carlota, Spanje van Henk en Nel Jansen - WaarBenJij.nu

Cordoba ll

Door: nel

Blijf op de hoogte en volg Henk en Nel

15 Februari 2014 | Spanje, La Carlota

Woensdag was een geweldige dag om het dakluik te maken. Het was droog zonnig weer. De receptioniste van de camping had Henk naar een winkel van sinkel gestuurt voor de kit enz. Hij kon ook een lange ladder lenen. Het was gelukkig geen moeilijke klus dus het luik zat er snel in. Geweldig hoor, ik hoop wel als we weer gaan rijden dat het niet meer stormt. Anders zou het andere luik er misschien ook nog uitwaaien. Dat was dus een verdienstelijke dagje.
Donderdag zijn we naar Cordoba geweest. Hier hebben ze ook wat grote plaatsen in de parkeergarage, in Sevilla hebben we moeten passen en meten om de auto kwijt te kunnen. De Mesquita ( moskee) bezocht. Het is de enige uit het middeleeuwse Spanje overgebleven moskee, een van de grootste ter wereld. Heel uitzonderlijk is dat er binnen de muren een ook een kathedraal is. Hier zou je kunnen verdwalen zo groot, maar prachtig.
Daarna via een Romijnse brug naar de Alcazar de las Reyes gelopen, burcht van de christelijke koningen. Wat rondgelopen door de Joodse wijk met hele smalle straatjes met de synagoge. Natuurlijk was het weer gaan regen dus
zijn we tapas gaan eten. Hier hoorde wijn bij een Rioja, was wel koppig, maar al met al heel lekker gegeten.
Vrijdag hebben we een wandeling door ons dorp La Carlota gemaakt. De zon scheen, een heerlijke dag. Op de kerktoren zitten, net als in heel deze regio, ooievaars. Vier grote nesten, je weet niet wat je ziet.
Langzaam komen er steeds meer mensen aan die bij de groep horen, met grote campers en caravans, je weet niet wat je ziet. We horen wel bij de kleintjes, Peter en Nel ook. Ook het Belgische stel dat ons begeleid is aan gekomen.
We zijn nog uit eten geweest, op Valentijnsdag, ik had niet verwacht dat ze er hier in Spanje zoveel aan zouden doen. We kwamen in het restauranje en er lag voor Nel en mij een rode roos op tafel. Het was op z'n Spaans, een gietijzeren bord op een brandertje, een schaal met vlees en reuzel. HIer moest het bord mee ingesmeert worden en kon het vlees erop, dunne lapjes rundvlees. Heerlijk! En ter ere van Valentijn was het toetje gratis.
Tijdens het eten gaven ze elkaar cadeautjes. Was heel gezellig. Wij deden niet aan cadeautjes, dat is dan weer Hollands.

We horen van de mensen die de camping opkomen dat ze erg slecht weer hadden onderweg. In Riaza waren caravandeuren dichtgevroren met ijzel en sneeuw. Onderweg bij Burgos en Madrid hevige sneeuwbuien. Onze begeleiders hebben de camper schoongemaakt, die reden achter de strooiwagen. Hebben wij het met storm en regen toch getroffen.

Iedereen de groetjes van ons.
En natuurlijk Winni en Emma een dikke kus.

• 16 Februari 2014 - 08:56

Emma:

Xxjes terug

• 17 Februari 2014 - 19:11

Simone En Klaas:

Hoi,
    Ik had een donderdag ook ineens een hagel/sneeuw bui onderweg. Reden 50 waar we 100 mochten. Yes! We hebben onze reis geboekt. We vertrekkek 26 april en komen 10 mei terug. Emma heeft nu vakantie. Kan ze lekker veel niks doen!!. Hahaha. Hebben jullie een leuke groep? Vandaag verzamelen in Tarifa toch? Woj hebben daar een leuk boottochtje gemaakt. Het is een leuk plaatsje.
    Groetjes en veel plezier.

• 20 Februari 2014 - 18:51

Edwin:

Hoi hier is het nog steeds rot weer maar we blijven hopen.