Het is koud - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Henk en Nel Jansen - WaarBenJij.nu Het is koud - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Henk en Nel Jansen - WaarBenJij.nu

Het is koud

Door: nel

Blijf op de hoogte en volg Henk en Nel

07 Februari 2014 | Frankrijk, Biarritz

Hoi,
Vanmorgen had ik een testje, gisteravond wel 4x een verslag getikt en volgens mij helemaal niet aangekomen. Ik tik het nu voor de laatste keer.
Inmiddels zijn we 100 km ten noorden van Madrid, het waait heel erg hard, dat doet het al drie dagen, en het is nu maar 5 graden, dus het voelt koud aan. Bovendien kijken we nu tegen de besneeuwde toppen aan.
Dinsdag zijn we 11.30 vertrokken, de reis ging erg goed we konden goed doorrijden geen files. Toen we in Soissons op de camping kwamen en de caravan deur ging open was het een ravage. De koelkastdeur was open en de inhoud lag door de caravan. Toen dat opgeruimd was kwamen Peter en Nel pas aan. Die hadden pech met de camper die wilde niet starten. Voor zij konden gaan rijden, er moest een nieuww accu in was het een uurtje later.
We reden door het gedeelte van Frankrijk waar we gefietst hebben dus een wereld van herkenning. Zitten we tegen elkaar, weet je nog, hier ging het voor het eerst regenen en we zagen er zo stom uit in ons regenkleding dat we de slappe lach kregen en haast niet meer tegen de heuvels op konden fietsen. Zo tot vandaag we langs Burgos reden.
Van Soissons tot Poitiers, toen we hier op de camping waren zagen we dat we een dakluik miste. Peter dacht dat hij een pizzadoos voorbij zag waaien.
Gelukkig was de campingbaas aardig en konden we een trapleer lenen. Hij vond ook dat Henk te klein was dus hij heeft het gat afgeplakt met een stuk boodschappentas. We hadden die dag echt storm tegen.
Toen van Poitiers naar Urrugne, vlak bij Biarritz. We vertrokken uit Poitiers met 6 graden en bij Bordeuax werd het 21 graden. Echt Spaanse temperatuur. Zouden we haast ons tweede luik ook verliezen, we kregen van Peter onderweg een seintje dat het open stond.
Nu binden we het tijdens het rijden vast.
We zitten nu knus met de kachel aan naar de sneeuw op de bergen te kijkenen hopen dat het weer morgen wat beter wordt. Anders hopen we op Cordoba met Spaanse temperatuur.
Jullie zijn een beetje bijgekletst.
Misschien krijgen we nu wa meert campings met wifi.

Groetjes van ons en kusjea voor Emma en Winni.
Leuke filmpjes van Winni, schaatsen gaat goed hoor.

• 07 Februari 2014 - 18:02

Mo:

Jammer van alle trubbels dus hup naar de voorspoed en het mooie weer. Hier in Nederland is het weer trouwens ook bar en boos...... Geniet nog maar even van de sneeuw want die zien jullie (zo hopen wij voor jullie) voorlopig niet meer. Veel groetjes

• 07 Februari 2014 - 19:17

Edwin:

Maar wat een pech onder weg zeg. Maar laten jullie de warmte maar opzoeken en er niet meer aan denken. Hier gaat alles goed buiten dat je uit je hempje waait. grt. edwin

• 08 Februari 2014 - 01:34

Joke En Arie:

Hallo Nel en Henk,
    Nel, eerst gefeliciteert met je verjaardag.
    Hier is allews goed, zon en een blauwe hemel. Wij zitten op het ogenblik in Wagga Wagga, dat is tussen Sydney en Adelaide. In Sydney was het 16 gr en egen. Joke sliep met haar jas aan, zo koud was het. In middels is de temperatuur opgelopen tot 34-36 gr.Skypen gaat voorlopig niet. We hebben zelfs problemen met bellen. ze lopen wat communicatie betreft wat achter, ik zit dit bericht nu te tikken in een internetcafe.
    Ook wij proberen een camping te zoeken met wifi.
    Verder nog een goede reis en maak er een mooie verjaardag van

• 08 Februari 2014 - 10:15

Emma:

Kusjes terug xx

• 09 Februari 2014 - 18:47

Simone, Klaas En Emma:

Hoi
    Hier waaien we momenteel uit onze verschoning.
    Ik hoop dat het weer voor jullie wel op gaat knappen. Een lekker temperatuurtje doet al heel veel goed. Gaan jullie nu in Cordoba de boel een beetje verkennen? Het is een hele leuke stad. Zeker de moskee die is heel mooi. Jullie moeten ook zeker de tapas gaan proberen, lekker inplaats van een broodje voor de lunch.